Практична робота №1
«Введення і редагування даних в електронних таблицях. Використання формул»
«Введення і редагування даних в електронних таблицях. Використання формул»
Хід роботи:
1.
Ознайомитись з правилами ТБ.
2.
Відкрити файл для роботи.
3.
Виконати завдання:
а.
виділити фрагмент;
б.
внести і скопіювати дані;
в.
створити формули для таблиці;
г.
заповнити таблицю переведення градусів;
д.
створити арифметичну прогресію.
4.
Зберегти файл.
Практична робота №2
«Форматування в електронних таблицях. Використання формул»
«Форматування в електронних таблицях. Використання формул»
Хід роботи:
1.
Ознайомитись з правилами ТБ.
2.
Відкрити файл для роботи.
3.
Виконати завдання:
а.
відформатувати фрагмент;
б.
скопіювати дані на інші листи;
в.
створити формули для таблиць;
г.
створити нові листи з даними.
4.
Зберегти файл.
Практична робота №3
«Аналіз даних з використанням функцій табличного процесора»
«Аналіз даних з використанням функцій табличного процесора»
Хід роботи:
1.
Ознайомитись з правилами ТБ.
2.
Відкрити файл для роботи.
3.
Виконати завдання:
а.
знайти підсумкові результати;
б.
створити таблицю значень функції;
в.
визначити кількість коренів рівняння;
г.
визначити мінімальне значення.
4.
Зберегти файл.
Практична
робота №4
«Аналіз даних з використанням функцій табличного процесора. Побудова діаграм»
«Аналіз даних з використанням функцій табличного процесора. Побудова діаграм»
Хід роботи:
1.
Ознайомитись з правилами ТБ.
2.
Відкрити файл для роботи.
3.
Виконати завдання:
а.
зробити розрахунки в таблиці;
б.
створити гістограму і секторну діаграму;
в.
побудувати графік функції.
4.
Зберегти файл.
Практична робота №5
«Фільтрування даних і обчислення підсумкових характеристик»
«Фільтрування даних і обчислення підсумкових характеристик»
Хід роботи:
1.
Ознайомитись з правилами ТБ.
2.
Відкрити файл для роботи.
3.
Виконати сортування даних.
4.
Виконати фільтрування даних.
5.
Знайти проміжні підсумки.
6.
Створити зведену таблицю.
7.
Зберегти файл.
Практична робота №6
«Побудова інформаційної моделі»
«Побудова інформаційної моделі»
Хід роботи:
1.
Ознайомитись з правилами ТБ.
2.
Відкрити файл для роботи.
3.
Створити наступні моделі кімнати:
а.
словесну;
б.
графічну;
в.
структурну.
4.
Створити математичну модель визначення
вартості шпалер.
5.
Зберегти файл.
Практична робота №7
Робота з об’єктами бази даних у середовищі СУБД.
Робота з об’єктами бази даних у середовищі СУБД.
Хід роботи:
1.
Ознайомитись з правилами ТБ.
2.
Створити нову базу даних.
3.
Створити таблиці і визначити формат їх
полів
4.
Створити зв’язки між таблицями.
5.
Заповнити таблиці даними.
6.
Зберегти базу даних.
Практична робота №8
Створення бази даних у середовищі СУБД, створення форм і введення даних
Створення бази даних у середовищі СУБД, створення форм і введення даних
Хід роботи:
1.
Ознайомитись з правилами ТБ.
2.
Створити нову базу даних (БД).
3.
Створити форму в БД.
4.
Упорядкувати поля на формі.
5.
Створити додаткове поле.
Зберегти базу даних.
Практична робота №9
«Створення запитів і звітів за допомогою майстра та в режимі конструктора»
«Створення запитів і звітів за допомогою майстра та в режимі конструктора»
Хід роботи:
1.
Ознайомитися з правилами ТБ.
2.
Відкрити БД.
3.
Створити запит на вибірку.
4.
Створити запит з обчисленням.
5.
Створити запит з параметром.
6.
Створити звіт.
Практична робота №10
«Обробка даних у кількох програмних середовищах»
«Обробка даних у кількох програмних середовищах»
Хід роботи:
1.
Ознайомитися з правилами ТБ.
2.
Відкрити файл зображення, електронної
таблиці і бази даних.
3.
Створити файл презентації.
4.
Розмістити в презентації матеріали з файлів.
5.
Зберегти презентацію в декількох форматах.
6.
Експортувати базу даних.
Практична робота №11
«Автоматизоване створення веб-сайту»
«Автоматизоване створення веб-сайту»
Хід роботи:
1.
Ознайомитися з правилами ТБ.
2.
Зареєструватися на сайті Google.com.ua.
3.
Створити в службі сайтів Google новий
сайт.
4.
Створити структуру сайту.
5.
Використовуючи різні шаблони оформити сторінки.
6.
Наповнити сторінки матеріалами.
7.
Повідомити адрес свого сайту вчителю.
Практична робота №12
«Створення і ведення власного блогу»
«Створення і ведення власного блогу»
Хід роботи:
1.
Ознайомитися з правилами ТБ.
2.
Зареєструватися на сайті blog.ru.
3.
Вибрати для блога шаблон.
4.
Розмістити на блозі повідомлення.
5.
Змінити налаштування блогу.
6.
Змінити дозволи на роботу з блогом інших користувачів.
7.
Повідомити адрес блога учителю.
Практична робота №13
«Розробка колективного проекту»
«Розробка колективного проекту»
Хід роботи:
1.
Ознайомитися з правилами ТБ.
2.
Об’єднатися в групу з 3-х учнів.
3.
Вибрати проект для опрацювання.
4.
Підготувати потрібні складові проекту.
5.
Засобами MS Office Groove створити спільний
ресурс.
6.
Скорегувати проект.
Контрольні питання до тематичного заліку з теми
«Бази даних. СУБД»
- Що таке бази даних (БД)? СУБД?
- Які бувають БД за способом
організації даних? Охарактеризуйте
- Які бувають БД за технологією обробки
даних? Охарактеризуйте
- Які бувають БД за
способом доступу до даних? Охарактеризуйте
- Які архітектури БД ви знаєте? Охарактеризуйте
- Що таке модель даних? Які моделі БД
ви знаєте?
- Охарактеризуйте ієрархічну модель БД
- Охарактеризуйте реляційну модель БД
- Охарактеризуйте мережну модель БД
- Які структурні елементи реляційної БД
ви знаєте?
- Охарактеризуйте поняття Поле,ключове поле
- Охарактеризуйте поняття файл, кортеж
- Як зв’язати дві реляційні таблиці між
собою?
- Що таке СУБД? Які ви знаєте СУБД?
- Які етапи створення БД ви знаєте?
- Охарактеризуйте етап проектування?
Навіщо воно потрібно?
- Охарактеризуйте етап створення БД
- Що таке фільтр? Навіщо його
використовують?
- Що таке запит? Як його можна
створити?
- Які типи запитів ви знаєте?
Охарактеризуйте кожен із них
- Як створити запит у режимі майстра?
- Як створити запит у режимі
конструктора?
- Як редагувати запит?
- Що таке форма? Як її можна створити?
- Як створити форму у режимі майстра?
- Як створити форму у режимі
конструктора?
- Як редагувати форму?
- Що таке звіт? Як його можна створити?
- Як створити звіт у режимі майстра?
- Як створити звіт у режимі
конструктора?
- Як редагувати звіт?
- Що таке експорт звіту? Навіщо його
використовують?
- Для чого призначені звіти?
- Які об’єкти можуть бути джерелом
даних для звіту?
+ ПРАКТИЧНЕ
ЗАВДАННЯ (У ВЧИТЕЛЯ)
Практична робота
Робота з
об’єктами бази даних в середовищі СУБД
Мета: ознайомитися з функціями основних об’єктів БД, навчитися
створювати та редагувати таблиці в БД.
Під час
виконання практичної роботи слід дотримуватись правил техніки безпеки.
Хід роботи
1.
Задача 1.
2.
Задача 2.
3.
Задача 3.
4.
Дати відповіді на запитання:
1. Чим відрізняється Конструктор таблиць та Режим таблиці
2. Призначення основних об’єктів БД
5.
Написати висновок, показати результат роботи вчителю
Інструктивна картка
У практичній роботі задача 1 записана з виконанням
послідовних кроків, задача 2 — з поясненням до виконання, задача 3 — без
пояснень. Оцінювання відбувається за такими критеріями: високий рівень —
виконання трьох завдань, достатній рівень — задачі 1, 2, середній рівень — задача
1.
І. Задача 1. Створити нову базу даних та таблицю з назвою «Оцінки».
1. Запустіть програму для створення бази даних.
2. Створіть нову базу даних з іменем файлу ПР7_Ваше_прізвище
у власній папці.
Діалогове вікно
Access → Нова база даних → Виберіть свою папку, дайте назву файлу → Створити.
4. Виберіть режим конструктора автоматично створеної таблиці.
Для цього у на Вкладці Робота з таблицями виберіть Вид → Конструктор. У вікні,
що з’явилося введіть назву таблиці: Оцінки.
5. Створіть структуру бази даних. Введіть назви полів:
Номер, Прізвище, Ім’я, Математика, Інформатика, Фізика, Українська література,
Українська мова. Задайте типи полів, клацнувши в полі типу і скориставшись
списком стандартних типів. Користуйтесь вертикальним прокручуванням робочого
поля вікна конструктора, щоб переглянути всю структуру. Для Номеру виберіть
тип Лічильник, для Прізвище та Ім’я – Текстовий та встановіть у властивостях
розмір поля 20 символів, для інших – Числовий (ціле).
6. Збережіть створену таблицю.
7. Відкрийте створену таблицю для введення даних. Для
цього виберіть режим перегляду Вид→Режим таблиці.
8. Введіть у таблицю дані про 5 учнів. Оцінки введіть з
урахуванням 12-бальної системи оцінювання. Якщо потрібно, зменшіть ширину
стовпців методом перетягування меж.
10. Модифікуйте структуру таблиці. Для цього перейдіть у
режим конструктора структури. Змініть назву першого поля — напишіть її
великими літерами. Вставте ще одне поле для оцінки ще з одного предмета на
свій вибір. Зауважимо, що зміна назви поля веде до втрати даних, а в цій
програмі — ні.
11. Перейдіть у режим таблиці й заповніть нове поле
даними.
12. Закрийте свою БД, зберігаючи дані на диску.
ІІ. Задача 2. Створити
нову таблицю з назвою «Шкільні друзі» із 5 записами.
Структура запису буде такою: прізвище, ім’я, дата
народження, номер телефону, домашня адреса. Отже, полів п’ять. Назви полів
випливають зі змісту задачі: Прізвище, Ім’я, Дата, Телефон, Адреса, Клас. Визначимо
типи полів і їхню властивість — довжину, тобто максимальну кількість символів,
потрібних для зберігання даного. Вважатимемо, що поле з назвою Прізвище
міститиме текстове дане (прізвище учня) довжиною до 15 символів включно, поле
Ім’я — текстове дане довжиною до 12 символів, поле Дата міститиме дату у
форматі день/місяць/рік, поле Телефон — числовий (довге ціле), поле Адреса —
текст з адресою учня довжиною до 38 символів, поле Клас – ціле число, умова на
значення від 5 до 11 включно, встановити повідомлення про помилку.
Коли структуру запису створено, в базу даних можна
вводити конкретні дані у відповідні поля, наприклад, про своїх однокласників.
Після введення даних треба перевірити, чи немає помилок у
даних. Якщо помилки є, то їх виправляють. Коли базу даних створено, її
записують на диск у файл. Тепер база даних готова для використання.
ІІІ. Задача 3. Створити
нову таблицю з назвою «Розклад відправлення потягів» з 3
записами такої структури: Номер потяга, Пункт призначення, Час відправлення,
Перон, Час прибуття, використовуючи відомі налаштування полів.
Комбінований залік
11
кл
з
теми «Бази даних. Системи управління базами даних»
Варіант 1
І рівень (тестові завдання, за кожну
правильну відповідь по 0,5 бала)
1.
База даних із табличною
формою організації даних називається...
а)
мережевою; б) реляційною; в)
ієрархічною
2. Основним елементом бази даних є...
а) запис; б) поле; в) форма;
г) таблиця; д) запит;
е) звіт
3.
До основних властивостей
поля належать: розмір, формат, підпис, ім'я,...
а)
функція; б) формула; в)
тип
4.
Серед представлених об'єктів СКБД укажіть неіснуючі:
а)
таблиці та запити; б) посилання та масиви; в)
форми та звіти
5.
Звіти у порівнянні з
формами...
а)
служать для форматного виводу даних на пристрій друку;
б) мають зменшену кількість розділів;
в) не містять інформацію параметрів принтеру;
г) не мають розділів верхнього та нижнього колонтитулів
Комбінований залік
11 кл
з
теми «Бази даних. Системи управління базами даних»
Варіант 1
І рівень (тестові завдання, за кожну
правильну відповідь по 0,5 бала)
1.
База даних, яка
представлена сукупністю об'єктів різних рівнів,
при цьому об'єкти нижнього рівня підпорядковуються об'єктам
верхнього є ...
а)
мережевою; б) реляційною; в)
ієрархічною
2. Тип поля бази даних визначається:
а) назвою поля; б) шириною
поля; в) кількістю записів; г) типом даних;
д) довільно; е) місцем
поля у структурі
3.
Структура бази даних
зміниться, якщо...
а) додати/вилучити запис; б) відредагувати рядок
БД; в)
додати/вилучити поле
4.
Знайдіть неправильне
пояснення: «Зв'язки між таблицями необхідні для...»
а)
забезпечення цілісності даних;
б)
автоматизації задач обслуговування БД;
в)
виключення вибірки інформації з різних таблиць
5.
При вводі та редагуванні
даних у таблицях СУБД збереження...
а) повинно бути проведено після кожної дії;
б) в загалі не потрібне;
в) повинно бути проведене лише у кінці усіх дій;
г) повинно бути проведене при закритті таблиці
відповіді
І
в: б, (а,б), в, б, а, а (Текстовий, числовий, дата/час, грошовий, логічний,
МЕМО, гіперпосилання, OLE, рахівник), (майстер, конструктор, введення даних), (для
виведення на друк результатів опрацювання даних)
ІІ
в: в, г, в, в, г, в (для зберігання звичайного тексту до 255 символів. Стандарт
– 50), (Сервіс/Схема даних, вибрати
таблиці, встановити зв'язки),
6.
Укажіть
кількість полів у наведеній
базі даних: а) 3;
б)
7; в) 6
№ з/п
|
Прізвище учня
|
Дата народження
|
1
|
Іванов
|
02.04.94
|
2
|
Петров
|
03.05.95
|
3
|
Матвссва
|
08.09.95
|
4
|
Біла
|
03.06.94
|
5
|
Семенов
|
07.08.95
|
6
|
Ютова
|
12.11.94
|
II рівень (завдання з короткими відповідями, за кожну
правильну відповідь по 1 балу)
7.
Які типи полів використовуються у
таблицях БД?
8.
Які існують способи побудови таблиць у БД?
9.
3 якою метою використовують звіти?
III рівень (Практичне виконання завдань, за
кожне завдання по 3 бала)
10. Створіть базу даних «Міста України», яка має поля: місто, рік заснування, площа, населення, кількість
районів. Заповнити БД інформацією: Житомир
900р, 6,1 тис га, 292 тис, 10; Дніпропетровськ,
1776р. 396 тис га 1217 тис, 8; Донецьк, 1869р, 358 тис
га, 1100 тис, 9; Запоріжжя, 1770
р, 358 тис га, 891 тис, 9
11. Створіть форму для вводу даних, яка має структуру:
•
у форму ввести усі поля;
• вид форми — стрічковий; стиль — глобус.
Створить у формі
для її закриття кнопку «Закрити». Відсортуйте
базу даних за зростанням кількості
населення
6.
Укажіть кількість записів у наведеній базі
даних: а) 5; б)
4; в) 6
№ з/п
|
Прізвище учня
|
Дата народження
|
1
|
Іванов
|
02.04.94
|
2
|
Петров
|
03.05.95
|
3
|
Матвсєва
|
08.09.95
|
4
|
Біла
|
03.06.94
|
5
|
Семенов
|
07.08.95
|
6
|
Ютова
|
12.11.94
|
II рівень (завдання з короткими відповідями, за кожну
правильну відповідь по 1 балу)
7.
Які основні властивості
мас текстове поле?
8.
Які основні дії треба
виконати для встановлення зв'язку між таблицями?
9.
Розкрити поняття «Форма».
III рівень (Практичне виконання завдань, за
кожне завдання по 3 бала)
10.
Створіть базу даних «Ріки
України», яка має поля: назва, довжина, площа, глибина. Заповнити БД інформацією:
Журавка, 63 км, 709 км2, 80м; Дніпро, 2201 км, 504км2, 91 м;
Кальміус, 209 км, 5070 км2, 60м; Кальчик, 88 км, 1263 км2, 40 м
Знайдіть ріки, глибина
яких менша за 80 м
11.
Створіть форму для вводу даних, яка має
структуру: поля — назва, довжина, глибина; вид форми — в один стовпець; стиль — камінь.
Виконати написи у формі
синього кольору, встановити оформлення поля
— вдавлене
Немає коментарів:
Дописати коментар