11 клас



Практична робота №1
«Введення і редагування даних в електронних таблицях. Використання формул»
Хід роботи:
1.                Ознайомитись з правилами ТБ.
2.                Відкрити файл для роботи.
3.                Виконати завдання:
а.                     виділити фрагмент;
б.                     внести і скопіювати дані;
в.                     створити формули для таблиці;
г.                      заповнити таблицю переведення градусів;
д.                     створити арифметичну прогресію.
4.                Зберегти файл.

Практична робота №2
«Форматування в електронних таблицях. Використання формул»
Хід роботи:
1.                Ознайомитись з правилами ТБ.
2.                Відкрити файл для роботи.
3.                Виконати завдання:
а.                     відформатувати фрагмент;
б.                     скопіювати дані на інші листи;
в.                     створити формули для таблиць;
г.                      створити нові листи з даними.
4.                Зберегти файл.

Практична робота №3
«Аналіз даних з використанням функцій табличного процесора»
Хід роботи:
1.                Ознайомитись з правилами ТБ.
2.                Відкрити файл для роботи.
3.                Виконати завдання:
а.                     знайти підсумкові результати;
б.                     створити таблицю значень функції;
в.                     визначити кількість коренів рівняння;
г.                      визначити мінімальне значення.
4.                Зберегти файл.

Практична  робота №4
«Аналіз даних з використанням функцій табличного процесора. Побудова діаграм»
Хід роботи:
1.                Ознайомитись з правилами ТБ.
2.                Відкрити файл для роботи.
3.                Виконати завдання:
а.                     зробити розрахунки в таблиці;
б.                     створити гістограму і секторну діаграму;
в.                     побудувати графік функції.
4.                Зберегти файл.

Практична робота №5
«Фільтрування даних і обчислення підсумкових характеристик»
Хід роботи:
1.                Ознайомитись з правилами ТБ.
2.                Відкрити файл для роботи.
3.                Виконати сортування даних.
4.                Виконати фільтрування даних.
5.                Знайти проміжні підсумки.
6.                Створити зведену таблицю.
7.                Зберегти файл.

Практична робота №6
«Побудова інформаційної моделі»
Хід роботи:
1.                Ознайомитись з правилами ТБ.
2.                Відкрити файл для роботи.
3.                Створити наступні моделі кімнати:
а.                     словесну;
б.                     графічну;
в.                     структурну.
4.                Створити математичну модель визначення вартості шпалер.
5.                Зберегти файл.

Практична робота №7
Робота з об’єктами бази даних у середовищі СУБД.
Хід роботи:
1.                Ознайомитись з правилами ТБ.
2.                Створити нову базу даних.
3.                Створити таблиці і визначити формат їх полів
4.                Створити зв’язки між таблицями.
5.                Заповнити таблиці даними.
6.                Зберегти базу даних.

Практична робота №8
Створення бази даних у середовищі СУБД, створення форм і введення даних
Хід роботи:
1.                Ознайомитись з правилами ТБ.
2.                Створити нову базу даних (БД).
3.                Створити форму в БД.
4.                Упорядкувати поля на формі.
5.                Створити додаткове поле.
Зберегти базу даних.

Практична робота №9
«Створення запитів і звітів за допомогою майстра та в режимі конструктора»
Хід роботи:
1.                Ознайомитися з правилами ТБ.
2.                Відкрити БД.
3.                Створити запит на вибірку.
4.                Створити запит з обчисленням.
5.                Створити запит з параметром.
6.                Створити звіт.

Практична робота №10
«Обробка даних у кількох програмних середовищах»
Хід роботи:
1.                Ознайомитися з правилами ТБ.
2.                Відкрити файл зображення, електронної таблиці і бази даних.
3.                Створити файл презентації.
4.                Розмістити в презентації матеріали з файлів.
5.                Зберегти презентацію в декількох форматах.
6.                Експортувати базу даних.

Практична робота №11
«Автоматизоване створення веб-сайту»
Хід роботи:
1.                Ознайомитися з правилами ТБ.
2.                Зареєструватися на сайті Google.com.ua.
3.                Створити в службі сайтів Google новий сайт.
4.                Створити структуру сайту.
5.                Використовуючи різні шаблони оформити сторінки.
6.                Наповнити сторінки матеріалами.
7.                Повідомити адрес свого сайту вчителю.



Практична робота №12
«Створення і ведення власного блогу»
Хід роботи:

1.                Ознайомитися з правилами ТБ.
2.                Зареєструватися на сайті blog.ru.
3.                Вибрати для блога шаблон.
4.                Розмістити на блозі повідомлення.
5.                Змінити налаштування блогу.
6.                Змінити дозволи на роботу з блогом інших користувачів.
7.                Повідомити адрес блога учителю.


Практична робота №13
«Розробка колективного проекту»
Хід роботи:
1.                Ознайомитися з правилами ТБ.
2.                Об’єднатися в групу з 3-х учнів.
3.                Вибрати проект для опрацювання.
4.                Підготувати потрібні складові проекту.
5.                Засобами MS Office Groove створити спільний ресурс.
6.                Скорегувати проект.



Контрольні питання до тематичного заліку з теми
«Бази даних. СУБД»

  1. Що таке бази даних (БД)? СУБД?
  2. Які бувають БД за способом організації даних? Охарактеризуйте
  3. Які бувають БД за технологією обробки даних? Охарактеризуйте
  4. Які бувають БД за способом доступу до даних? Охарактеризуйте
  5. Які архітектури БД ви знаєте? Охарактеризуйте
  6. Що таке модель даних? Які моделі БД ви знаєте?
  7. Охарактеризуйте ієрархічну модель БД
  8. Охарактеризуйте реляційну модель БД
  9. Охарактеризуйте мережну модель БД
  10. Які структурні елементи реляційної БД ви знаєте?
  11. Охарактеризуйте поняття Поле,ключове поле
  12. Охарактеризуйте поняття файл, кортеж
  13. Як зв’язати дві реляційні таблиці між собою?
  14. Що таке СУБД? Які ви знаєте СУБД?
  15. Які етапи створення БД ви знаєте?
  16. Охарактеризуйте етап проектування? Навіщо воно потрібно?
  17. Охарактеризуйте етап створення БД
  18. Що таке фільтр? Навіщо його використовують?
  19. Що таке запит? Як його можна створити?
  20. Які типи запитів ви знаєте? Охарактеризуйте кожен із них
  21. Як створити запит у режимі майстра?
  22. Як створити запит у режимі конструктора?
  23. Як редагувати запит?
  24. Що таке форма? Як її можна створити?
  25. Як створити форму у режимі майстра?
  26. Як створити форму у режимі конструктора?
  27. Як редагувати форму?
  28. Що таке звіт? Як його можна створити?
  29. Як створити звіт у режимі майстра?
  30. Як створити звіт у режимі конструктора?
  31. Як редагувати звіт?
  32. Що таке експорт звіту? Навіщо його використовують?
  33. Для чого призначені звіти?
  34. Які об’єкти можуть бути джерелом даних для звіту?



+ ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ (У ВЧИТЕЛЯ)




Практична робота
Робота з об’єктами бази даних в середовищі СУБД
Мета: ознайомитися з функціями основних об’єктів БД, навчитися створювати та редагувати таблиці в БД.
Під час виконання практичної роботи слід дотримуватись правил техніки безпеки.

Хід роботи
1.      Задача 1.
2.      Задача 2.
3.      Задача 3.
4.      Дати відповіді на запитання:
1. Чим відрізняється Конструктор таблиць та Режим таблиці
2. Призначення основних об’єктів БД
5.      Написати висновок, показати результат роботи вчителю

Інструктивна картка
У практичній роботі задача 1 записана з виконанням послідовних кроків, задача 2 — з поясненням до виконання, задача 3 — без пояснень. Оцінювання відбувається за такими критеріями: високий рівень — виконання трьох завдань, достатній рівень — задачі 1, 2, середній рівень — задача 1.

І.  Задача 1. Створити нову базу даних та таблицю з назвою «Оцінки».
1. Запустіть програму для створення бази даних.
2. Створіть нову базу даних з іменем файлу ПР7_Ваше_прізвище у власній папці.
 Діалогове вікно Access → Нова база даних → Виберіть свою папку, дайте назву файлу → Створити.
4. Виберіть режим конструктора автоматично створеної таблиці. Для цього у на Вкладці Робота з таблицями виберіть Вид → Конструктор. У вікні, що з’явилося введіть назву таблиці: Оцінки.
5. Створіть структуру бази даних. Введіть назви полів: Номер, Прізвище, Ім’я, Математика, Інформатика, Фізика, Українська література, Українська мова. Задайте типи полів, клацнувши в полі ти­пу і скориставшись списком стандартних типів. Користуйтесь вертикальним прокручуванням робочого поля вікна конструктора, щоб перегля­нути всю структуру. Для Номеру виберіть тип Лічильник, для Прізвище та Ім’я – Текстовий та встановіть у властивостях розмір поля 20 символів, для інших – Числовий (ціле).
6. Збережіть створену таблицю.
7. Відкрийте створену таблицю для введення даних. Для цього виберіть режим перегляду Вид→Режим таблиці.
8. Введіть у таблицю дані про 5 учнів. Оцінки введіть з урахуванням 12-бальної системи оцінювання. Якщо потрібно, зменшіть ширину стовпців методом перетягування меж.
10. Модифікуйте структуру таблиці. Для цього перейдіть у режим конструктора структури. Змініть назву пер­шого поля — напишіть її великими літерами. Вставте ще одне поле для оцінки ще з одного пред­мета на свій вибір. Зауважимо, що зміна назви по­ля веде до втрати даних, а в цій програмі — ні.
11. Перейдіть у режим таблиці й заповніть нове поле даними.
12. Закрийте свою БД, зберігаючи дані на диску.
ІІ. Задача 2. Створити нову таблицю з назвою «Шкільні друзі» із 5 записами.
Структура запису буде такою: прізвище, ім’я, дата народження, номер телефону, домашня адреса. От­же, полів п’ять. Назви полів випливають зі змісту задачі: Прізвище, Ім’я, Дата, Телефон, Адреса, Клас. Виз­начимо типи полів і їхню властивість — довжину, тобто максимальну кількість символів, потрібних для зберігання даного. Вважатимемо, що поле з на­звою Прізвище міститиме текстове дане (прізвище учня) довжиною до 15 символів включно, поле Ім’я — текстове дане довжиною до 12 символів, поле Дата міститиме дату у форматі день/місяць/рік, поле Телефон — числовий (довге ціле), поле Адреса — текст з адре­сою учня довжиною до 38 символів, поле Клас – ціле число, умова на значення від 5 до 11 включно, встановити повідомлення про помилку.
Коли структуру запису створено, в базу даних можна вводити конкретні дані у відповідні поля, наприклад, про своїх однокласників.
Після введення даних треба перевірити, чи немає помилок у даних. Якщо помилки є, то їх виправля­ють. Коли базу даних створено, її записують на диск у файл. Тепер база даних готова для використання.
ІІІ. Задача 3. Створити нову таблицю з назвою «Розклад відправлення потягів» з 3 записами такої структу­ри: Номер потяга, Пункт призначення, Час відправлення, Перон, Час прибуття, використовуючи відомі налаштування полів.

                                                       Комбінований залік                                                  11 кл
з теми «Бази даних. Системи управління базами даних»
                                                                           Варіант 1
І рівень (тестові завдання, за кожну правильну відповідь по 0,5 бала)
1.       База даних із табличною фор­мою організації даних назива­ється...
      а)   мережевою;      б)   реляційною;     в)   ієрархічною
2.  Основним елементом бази даних є...
      а)  запис;      б)   поле;     в)      форма;     г) таблиця;     д)      запит;     е) звіт       
3.       До основних властивостей поля належать: розмір, формат, під­пис, ім'я,...
       а)    функція;      б)    формула;      в)    тип
4.       Серед представлених об'єктів СКБД укажіть неіснуючі:
       а)   таблиці та запити;   б)   посилання та масиви;     в)   форми та звіти
5.       Звіти у порівнянні з формами...
       а)   служать для форматного виводу даних на пристрій друку;
       б)   мають зменшену кількість роз­ділів;
       в)   не містять інформацію параме­трів принтеру;
       г)   не мають розділів верхнього та нижнього колонтитулів







                                                      Комбінований залік                                                  11 кл
з теми «Бази даних. Системи управління базами даних»
                                                                           Варіант 1
І рівень (тестові завдання, за кожну правильну відповідь по 0,5 бала)
1.     База даних, яка представле­на сукупністю об'єктів різних рівнів, при цьому об'єкти ниж­нього рівня підпорядковуються об'єктам верхнього є ...
     а)   мережевою;        б)    реляційною;      в)   ієрархічною   
2.  Тип поля бази даних визначаєть­ся:
     а) назвою поля;      б) шириною поля;      в)        кількістю записів;     г) типом даних;
      д) довільно;      е)    місцем поля у структурі  
3.     Структура бази даних зміниться, якщо...
   а) додати/вилучити запис;   б) відредагувати рядок БД;    в) додати/вилучити поле
4.     Знайдіть неправильне пояснення: «Зв'язки між таблицями необхід­ні для...»
     а)    забезпечення цілісності даних;     б)   автоматизації задач обслугову­вання БД;
     в)   виключення вибірки інформації з різних таблиць
5.     При вводі та редагуванні даних у таблицях СУБД збереження...
      а)    повинно бути проведено після кожної дії;
      б)    в загалі не потрібне;
      в)    повинно бути проведене лише у кінці усіх дій;
      г)    повинно бути проведене при закритті таблиці

відповіді
І в: б, (а,б), в, б, а, а (Текстовий, числовий, дата/час, грошовий, логічний, МЕМО, гіперпосилання, OLE, рахівник), (майстер, конструктор, введення даних), (для виведення на друк результатів опрацювання даних)
ІІ в: в, г, в, в, г, в (для зберігання звичайного тексту до 255 символів. Стандарт – 50),  (Сервіс/Схема даних, вибрати таблиці, встановити зв'язки),
6.          Укажіть кількість полів у наве­деній базі даних: а)   3;        б)    7;        в)   6
№ з/п

Прізвище учня

Дата народження

1

Іванов

02.04.94

2

Петров

03.05.95

3

Матвссва

08.09.95

4

Біла

03.06.94

5

Семенов

07.08.95

6

Ютова

12.11.94








 II рівень (завдання з короткими відповідями, за кожну правильну відповідь по 1 балу)
7.       Які типи полів використовують­ся у таблицях БД?
8.       Які існують способи побудови таблиць у БД?
9.       3 якою метою використовують звіти?
III рівень (Практичне виконання завдань, за кожне завдання по 3 бала)
10.  Створіть базу даних «Міста України», яка має поля: місто, рік заснування, площа, населен­ня, кількість районів. Заповнити БД інформацією: Житомир 900р, 6,1 тис га, 292 тис, 10; Дніпропетровськ, 1776р. 396 тис га 1217 тис, 8; Донецьк, 1869р, 358 тис га, 1100 тис, 9; Запоріжжя, 1770 р, 358 тис га, 891 тис, 9
11.  Створіть форму для вводу даних, яка має структуру:
       •     у форму ввести усі поля;
       •     вид форми — стрічковий; стиль — глобус.
      Створить у формі для її закрит­тя кнопку «Закрити». Відсортуйте базу даних за зрос­танням кількості населення
6.     Укажіть кількість записів у наве­деній базі даних: а) 5;     б) 4;        в) 6
№ з/п

Прізвище учня

Дата народження

1

Іванов

02.04.94

2

Петров

03.05.95

3

Матвсєва

08.09.95

4

Біла

03.06.94

5

Семенов

07.08.95

6

Ютова

12.11.94

II рівень (завдання з короткими відповідями, за кожну правильну відповідь по 1 балу)
7.     Які основні властивості мас тек­стове поле?
8.     Які основні дії треба виконати для встановлення зв'язку між таблицями?
9.     Розкрити поняття «Форма».
III рівень (Практичне виконання завдань, за кожне завдання по 3 бала)
10.          Створіть базу даних «Ріки Укра­їни», яка має поля: назва, дов­жина, площа, глибина. Заповнити БД інформацією: Журавка, 63 км, 709 км2, 80м; Дніпро, 2201 км, 504км2, 91 м;  Кальміус, 209 км, 5070 км2, 60м;  Кальчик, 88 км, 1263 км2, 40 м
    Знайдіть ріки, глибина яких мен­ша за 80 м
11.          Створіть форму для вводу даних, яка має структуру: поля — назва, довжина, глибина; вид форми — в один стовпець; стиль — камінь.
     Виконати написи у формі синього кольору, встановити оформлення поля — вдавлене





Немає коментарів:

Дописати коментар